Росія оголосила війну Китаю через катастрофу на російському ринку машин

Тепер Кремль має або заплющити очі на засилля Китаю, або спробувати їх витіснити, ризикуючи жорсткою відповіддю з боку Пекіна.

Китайські вантажівки буквально

розчавили російських виробників, захопивши дві третини ринку.

Після трьох років домінування китайців російська влада розпочала термінову зачистку, але тепер їм доведеться балансувати між спробами захистити “КамАЗ” та ризиком конфлікту з Китаєм, від якого Москва стала повністю залежною.

Про це пише 

The Moscow Times

10 лютого Росстандарт раптово відгукнув сертифікат на один з китайських вантажівок Shacman SX3258, що найбільше продаються в Росії. Тепер його ввезення та продаж у країні заборонено. Відомство заявило, що вантажівка не відповідає вимогам безпеки, в тому числі щодо шумових обмежень та захисних пристроїв. Загалом до Росії ввезли 15 000 таких машин, із яких 2 150 вже використовуються. Тепер виробнику доведеться розробляти програму відгуку, але це лише початок атаки на китайський автопром.

Цей крок відбувся після того, як голова Мінпромторгу Антон Аліханов та голова Ростеха Сергій Чемезов публічно вимагали обмежити ввезення китайських вантажівок. Їхня головна мета – захистити “КамАЗ”, який уже не справляється з конкуренцією і вперше в історії втративши лідерство на російському ринку.

Китайці витіснили “КамАЗ” і тепер його рятують силою

У 2024 році “КамАЗ” втратив третину своїх продажів і поступився лідируючої позиції китайським брендам. Тепер у Росії домінує Sitrak (19 409 проданих машин), за ним іде Shacman (15 729), а КамАЗ лише на третьому місці. Серед найпопулярніших вантажівок чотири китайські моделі, а російський КамАЗ 54901 лише на п’ятому місці.

Продажів падає: ринок вантажівок стиснувся на 10% у 2024 році, а в січні 2025-го впав відразу на 27%. Російська влада опинилася перед дилемою: або рятувати “КамАЗ” у будь-який спосіб, або признати, що російський автопром не витримав конкуренції навіть із китайськими машинами.

Москва ризикує посваритися з Пекіном

Влада почала перевіряти не тільки Shacman, а й інші китайські бренди – Sitrak і Faw. Їх також можуть заборонити, що призведе до острого дефіциту вантажівок і, можливо, відповідних заходів зі сторони Китаю.

Проблема в тому, що КамАЗ сам залежить від китайців. Він купує китайські запчастини, включаючи мости від Shaanxi (виробника Shacman). Якщо Пекін вирішить відповісти на блокування вантажівок, то російський автопром опиниться в катастрофічній ситуації.

“Васальна” залежність Росії від Китаю

З 2022 Китай повністю підпорядкував собі російський ринок. Пекін постачає автомобілі, електроніку, обладнання, а також критично важливі компоненти для російської промисловості. У спробах врятувати КамАЗ Москва може підірвати відносини з Китаєм, що тільки посилить економічну кризу.

Експерти вже попереджають, що якщо Китай заблокує постачання запчастин, то КамАЗ просто встане, а вантажоперевезення в Росії виявляться паралізованими.

Тепер Кремль має або заплющити очі на засилля Китаю, або спробувати їх витіснити, ризикуючи жорсткою відповіддю з боку Пекіна. Хоч би який варіант обрала Росія, вона вже програла у цій війні за автопром: тепер без Китаю в ній не працює нічого

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *